Одним із завдань навчального предмету "Музичне мистецтво" є розвиток музичного сприйняття, мислення, слуху, співочого голосу, творчих здібностей учнів. Саме тому доцільним на уроці музики є використання загадок.
Загадка – короткий алегоричний опис подій, предметів, явищ, які треба впізнати, відгадати. Загадки — це стислі твори, в основі яких лежить метафоричне запитання. Для того щоб дати на нього відповідь, потрібно вміти зіставити життєві явища на основі їх спорідненості чи подібності.
Загадки розвивають фантазію дітей. Учні активно включаються в розумову творчість. У них викликає радість і процес і результат цього своєрідного розумового змагання. Відгадування загадок загострює і дисциплінує розум, привчаючи дітей до чіткої логіки, до міркування і доказу. Розгадування загадок розвиває мислення дитини, її спостережливість, здатність до аналізу, узагальнення, формує уміння самостійне робити висновки, умовиводи.
За допомогою загадок можна створювати проблемні ситуації на уроках музики, адже кожна загадка містить нестандартне завдання, яке викликає жвавий інтерес.
Загадки про музику
Вони, як квіти називаються,
Чудовим дзвоном заливаються.
(Дзвоники)
Дерев’яне, а не полінце,
Шість дірочок має, весело співає.
(Сопілка)
Що за гість прийшов у дім?
Скільки ґудзиків на нім!
А почнеш їх натискати, -
Починає гість співати!
(Баян)
Сім доріжок в неї є,
Кожна голос подає,
Як гравець торкне всі сім,
Стане весело усім.
(Гітара)
Ой же гарно вона грає,
Кожне слово вимовляє,
Хоч і має три струни,
Та співочі всі вони.
Запитаймо у Всезнайка:
-Хто це? Що це?
(Балалайка)
Україну прославляє,
Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяє
Многострунний спів.
У похід її з собою
Брав козак Мамай,
Мов ясну леліяв зброю.
Хто вона? Вгадай.
(Бандура)
Люблять мене, поважають,
Та б’ють мене, коли грають.
(Барабан)
Бум-бум-бум, трам-там-там.
Що так грає?
(Барабан)
На нашім інструменті
Є і струни, і педаль.
Хто ж він є? Безперечно, це –
Знайомий наш…
(Рояль)
Митець, що таємницю звуків
Вкладає в музику відкриту,
Як Моцарт, Лисенко, Ревуцький,
Чайковський. Хто він?...
(Композитор)
Стан цей нотні знаки носить,
Як він зветься?...
(Нотоносець)
Ця пісня дивна, урочиста,
Як над церквами давній дзвін,
Вона уславлює Вітчизну,
Ця назва всім відома - …
(Гімн)
Музикант сліпий співає –
Відчуваєш в серці жар.
Інструмент свій обіймає.
Хто ж він є? Співець-…
(Кобзар)
Як закружляє цей танець,
Як зачарує нас.
Всьому світу відомий
Ніжний віденський …
(Вальс)
Жили знаки-нотки
Сумні й самотні.
Я заграв їх разом –
Звеселив одразу.
Мама раді, тато гордий,
Бо заграв я їм…
(Акорди)
Урочисто лине в пісні,
В арії вражає нас
Сильний, як могутнє море,
Чоловічий голос…
(Бас)
Він у мистецтві – принц прекрасний,
Душі прекрасний злет.
Він старовинний, він сучасний:
Класичний танець …
(Менует)
Ми в театрі на виставі,
Закінчився перший акт.
Глядачів все менше в залі –
Починається …
(Антракт)
Де диригенти й композитори
Мистецтва дивного навчаються?
Де музики живе історія?
У закладі…
(Консерваторія)
На Різдво, на Рік Новий,
На веселі святки
Сивої старовини
Скарб несемо золотий –
Давнії …
(Колядки)
Всі герої вистави на сцені танцюють
Не співають, не грають і не малюють.
Не співають, не грають і не малюють.
Ні для кого не секрет,
Звуть виставу цю …
(Балет)
Як промінь – яскравим,
Привітним, як сонця тепло золотаве.
Буває він грізним, як той ураган.
Він – флейти нащадок,
Славетний - …
(Орган)
Голосок тоненький має,
Всіх маляток звеселяє,
Ви на ній всі граєте,
Хто вона – впізнаєте?
Ду-ду-ду, віть-віть-віть!
Ви моє ім’я назвіть.
Не паличка, не гілочка,
Звуть мене…
(Сопілочка)
Як смичок струни торкнеться,
Вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
Що сміється і ридає.
(Скрипка)
Він музикантами керує,
На нього дивиться оркестр,
А публіка його цінує
І віддає тепло сердець.
(Диригент)
Хто стоїть, як вартовий,
Перед нотками рядками?
Хто рядок наш відкриває,
Місце нотам визначає?
(Скрипковий, басовий ключ)
Сам із вільхи та із дуба,
В роті білі й чорні зуби.
Ти до них торкнись – готово,
Враз почуєш звук чудовий.
(Рояль)
То товстішає, то худне,
На всю оселю голосить.
(Баян, акордеон, гармошка)
Тра-та-та, тра-та-та,
Зверху шкіра, знизу теж,
Всередині пустота.
(Барабан)
Цьому інструменту мідному
Є місце на столі обідньому.
(Тарілки)
Сам пустий, голос густий,
Дріб вибиває, дітей збирає.
(Барабан)
Комментариев нет:
Отправить комментарий